Шаблоны Joomla 3 здесь: http://www.joomla3x.ru/joomla3-templates.html
Шаблоны для Joomla 3здесь
Неділя, 21 10 2018

Навігаційна стежка

Реформи в освіті мовою педагогів

rubins

МАРИНА РУБІНС,

методист КНМУ
«Березнівський районний
методичний кабінет» 
Березніівської районної ради 

Мої міркування щодо реформи в освіті з метою забезпечення якості освіти базуються на практичній реалізації механізму чинного законодавства та нормативно-правових актів в галузі освіти в межах моїх повноважень та компетенції.

Попередньо озвучу висновок. Стан, який утворився на сьогоднішній день в освітянській галузі можна назвати «тяжко хворим». Причиною є - індиферентне ставлення уряду та окремих владних структур до вчителя як людини і як до генератора формування повноцінної держави. Приниження гідності учителя спричиняє втрату бажання у педагога працювати на належному рівні.

Підставою для такого висновку стало фактичне відвідування загальноосвітніх навчальних закладів згідно наказів управління освіти, молоді та спорту Березнівської райдержадміністрації №379 від 16.10.2015 «Про вивчення стану організації методичного забезпечення та рівень навчальних досягнень учнів і стану організації групи продовженого дня» та №389 від 22.10.2015 «Про направлення для вивчення педагогічної діяльності учителів початкових класів та керівних кадрів, які атестуються», бесіди з учителями початкових класів, адміністрацією загальноосвітніх навчальних закладів, учнями початкових класів та їх батьками.

Оскільки освіта – основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального та економічного розвитку, то забезпечувати цю основу повинні авторитетні люди. Авторитет учителя сьогодні дуже низький. Тому, очевидним є той факт, що здійснювати вплив на свідомість учнів та батьків щодо навчання і виховання учителю непросто.

Неавторитетність учителя виражається, насамперед, у неналежній оплаті праці. А зняття 20% за престижність можна назвати знущанням. Боротьба за відновлення цієї виплати має жалюгідний вигляд. Таким чином, не тільки втратилася повага до вчителя, а відбулося потужне приниження гідності вчителя як працівника і як людини. Нагадаю, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнається в Україні найвищою соціальною цінністю (стаття 3 Конституції України). Напрошується запитання: для кого написаний Основний Закон України? Перед законом усі рівні, отже і уряд і владні структури в міру своїх повноважень повинні його дотримуватись.

Тому, перше, що зобов’язаний зробити уряд України – суттєво підвищити рівень зарплат усім педагогічним працівникам, а найкращим – диференційовано (методом сертифікації чи іншим – немає значення).

Якісна підготовка вчителя до уроку потребує багато часу, енергії і фінансових затрат. Сьогодні вчитель як і будь-яка людина витрачає їх на облаштування побуту і забезпечення елементарних потреб: харчування, одягу, ліків.

Кабінети початкового навчання не оплачуються і не оснащуються належним чином для оплати. Тому кожен вчитель використовує те, що має. Щоб забезпечити виконання державного стандарту початкової загальної освіти потрібне повне технічне і дидактичне забезпечення. Навіть висока майстерність учителя не допоможе сьогодні у реалізації навчальної програми без сучасного оснащення кабінетів. Це є друга умова забезпечення якості освіти.

На засвоєння знань у дітей витрачається багато енергії і це кожен знає. Диференціювати харчування дітей у початкових класах, коли відбувається фізіологічний розвиток дитини, з боку уряду і влади (м’яко кажучи) нерозумно. Окремі діти із 08.00 до 14.00 години їдять лише один раз або й жодного разу. В більшості випадків – це навіть не безвідповідальність батьків, а їх неспроможність. Тому, третя і вкрай необхідна умова – організація безоплатного гарячого харчування усіх дітей початкових класів в загальноосвітніх навчальних закладах.

Згідно статистичних даних ¼ педагогічних працівників не мають власного житла. Оплата підвозу учителів не вирішується. Орендувати в наш час житло вчителі неспроможні. Чинним Законом України «Про освіту» і в проекті нового Закону України «Про освіту» регламентовано забезпечення педагогічного працівника службовим житлом. Але механізм забезпечення не визначений. У державному бюджеті цей пункт не передбачений і на місцевих рівнях відповідно теж.

Проведемо елементарний математичний розрахунок: оренда житла в середньому становить 2-2,5 тис. грн./міс. та ще й космічна оплата за комунальні послуги. Зробіть висновок самі як жити вчителю?

Четверта умова забезпечення якості освіти – розробити механізм забезпечення педагогічного працівника службовим житлом.

Лікування для вчителя – це розкіш та й не тільки для вчителя, а для кожного пересічного громадянина України. Наша країна піднімається віртуально до європейського рівня, тому що фактично уже давно повинно бути організоване медичне страхування на державному рівні. І це п’ята умова забезпечення якості освіти.

А відтак, на сьогоднішній день учитель знаходиться за межею бідності. І про які реформи ми можемо говорити, якщо елементарні потреби людини не забезпечені?

Наш сьогоднішній педагогічний працівник свідомий у забезпеченні якості освіти, але для цього провідний обов’язок щодо створення умов має взяти на себе держава!

 

Коментарі   

 
-1 #1 Семенюк Алла 25.02.2016, 09:58
Марина Володимирівна!П овністю ВАС підтримую!!!!!Я к кажуть ,дай БОЖЕ ,щоб владні структури повернулися до нас обличчям!Адже вони забувають хто їм давав путівку у життя!! Алла Семенюк
Цитата
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Форма входу

Сучасний освітній простір

Версія для людей з вадами зору

zir 2

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Електронна реєстрація в ДНЗ

Зовнішнє незалежне оцінювання

Кількість відвідувань

mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
271
267
1793
4487
378357
1
0
1

Останнє в Форумі

  • No posts to display.